-

ahenobarbus : Po przeczytaniu notki reklamacji nie uwzględnia się

Komentarze użytkownika

@O pewnych starych mapach (29 kwietnia 2021 00:48)

Tak, pamiętam że w którymś tekście wskazywał Pan na Henryka II :) Na pewno imperium to czasy dużo odleglejsze niż Tudorowie.

Okazuje się, że warstwa symboliczna ma znaczenie. Kiedy baronowie za Henryka III po raz kolejny okazali swoje niezadowolenie i doszło do buntu, to jednym z celów miało być zniszczenie Malowanej Komnaty. Miały się tam też znajdować różne symbole heraldyczne. Ktoś zauważył dowcipnie że w przeciwieństwie do heraldyki XVII w, która tylko zaśmieca pamięć bez poszerzania wiedzy, heraldyka XIII w. jest pełna sensów i znaczeń a co więcej, te symbole zawierają również pewne roszczenia. Tylko my już nie umiemy tego czytać.

A Malowaną Komnatę "rozwijał" jeśli chodzi o symbolikę Edward I. Królowie mie ...

ahenobarbus
29 kwietnia 2021 09:53

@O pewnych starych mapach (29 kwietnia 2021 00:48)

To po prostu całkiem nowoczesna koncepcja zarządzania projektami z osią czasu.

A rzeczywiście klimat jak z gry :)

ahenobarbus
29 kwietnia 2021 05:41

@Ludzie którzy widzą, ludzie, którzy widzą, jak im pokazać palcem i ci, którzy nie widzą... (25 kwietnia 2021 09:30)

A wszędzie intelektualnie pracuje diaspora. Zastanawia mnie ich obecność w Prowansji, ciekawe czy byli jakoś powiązani z rozwojem gerezji. Ibn Tabbon o którym kiedyś wspomnialem, tłumacz na dworze Fryderyka II, tłumaczył też Majmonidesa

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/chroniczny-anachronizm#225691

https://en.wikipedia.org/wiki/Hachmei_Provence?wprov=sfla1

ahenobarbus
25 kwietnia 2021 20:58


@Cena wszystkiego (21 kwietnia 2021 09:33)

Ha. A mnie znajomy ostatnio wykładał, że nobel dla p. Tokarczuk to nie wina spisku czy coś tylko ogólnej nędzy literatury anglojęzycznej. Po prostu ma dobrych tłumaczy na angielski.

ahenobarbus
21 kwietnia 2021 18:37

@Cena wszystkiego (21 kwietnia 2021 09:33)

Harry Potter, Gra o Tron, Wiedźmin... ileż cudownych wodewili. A na pewno ma Pan rację że to jest odnawialne. A nawet Sapkowski musiał znosić oskarżenia o plagiat jakiegoś biednego nic nie rozumiejącego wariata.

Swoją drogą Murakami to chyba dzieło tłumacza, tak jak kiedyś Cortazar.

https://youtu.be/JvyughlplxI?t=1478

ahenobarbus
21 kwietnia 2021 09:51

@Pan Samochodzik i skarby hrabiego "pederasty" (17 kwietnia 2021 23:43)

Te pamiętniki to jakiś podręcznik wyższych wtajemniczeń. Nie dziwota że nie tak łatwo je zdobyć.

ahenobarbus
18 kwietnia 2021 17:34

@Pogadanka o literaturze rozrywkowej (16 kwietnia 2021 13:50)

Z tym wywiadem... chodzi o książkę p. Krzysztofa Rożka?

ahenobarbus
16 kwietnia 2021 14:29

@Pieśń ślepca (24 marca 2021 16:16)

Ja się tu podniecałem 6 tonami złota... Nabyłem książkę J.W. Halla "Japonia" , wyszło to w serii ceramowskiej w latach 70tych i można kupić za bezcen na allegro. Otwarłem na chybił trafił. a tam informacja, że w XIX w. daimyo byli zadłużeni u kupców z Osaki na 60 milionów ryo, co stanowiło 1/4 przychodów państwa z podatków. Jak pisze Hall, daimyo przeważnie, jakimś cudem spłacali te kredyty. Swoją drogą ciekawy to system w którym najwyższe kasty są uzależnione od kredytów udzielanych przez najbardziej pogardzaną i najniższą kastę. 

ahenobarbus
16 kwietnia 2021 12:22


@Terytorium Ukrainy w świetle kartografii (15 kwietnia 2021 16:38)

Dziękuję, ale ja tylko ten tekst znalazłem ;) . Całkiem przypadkiem zresztą, szukając informacji na kompletnie inny temat i z nieco innej epoki.

ahenobarbus
15 kwietnia 2021 22:36

@Terytorium Ukrainy w świetle kartografii (15 kwietnia 2021 16:38)

Z pewnością z Kijowem się zgadza, były tam duże miasta. Nie mogę zapomnieć, że położona na Krymie Kaffa miała mieć w XV w. 75 000 mieszkańców. Kraków miał wówczas ok. 18 000. Właśnie czytam pracę Sheilagh Ogilvie The European Guilds: an economic analysis, dla porównania Mediolan miał mieć w 1400 r. 100 000 mieszkańców, Wiedeń w 1470  - 71 000, a Londyn jeszcze na początku XVI w. ok. 50 000. 

ahenobarbus
15 kwietnia 2021 21:27

@Terytorium Ukrainy w świetle kartografii (15 kwietnia 2021 16:38)

Dzięki przeczytałem z zainteresowaniem.

ahenobarbus
15 kwietnia 2021 20:50

@Terytorium Ukrainy w świetle kartografii (15 kwietnia 2021 16:38)

A przegląda Pani na telefonie? Mam to samo w wersji mobilnej, postaram się jutro przeładowac te mapy z innego niż googledrive źródła.

ahenobarbus
15 kwietnia 2021 20:49

@Promocja fanatyzmu (12 kwietnia 2021 08:24)

Rzeczywiście, Der Onet już w zeszłym roku zaczął akcję. 

https://www.lasy.gov.pl/pl/kontakt/komunikaty/komunikat-ws-artykulu-na-portalu-onet.pl 

Specjaliści z Niemiec na pewno lepiej się zatroszczą LP.

ahenobarbus
12 kwietnia 2021 12:18

@Promocja fanatyzmu (12 kwietnia 2021 08:24)

Ma pan rację, to po prostu narzędzie "legalnego" terroryzmu pod pozorem czystych intencji i troski o dobro środowiska. Trzeba przyznać, znakomity pomysł. 

ahenobarbus
12 kwietnia 2021 10:01

@Czego uczy nas "Archipelag Gułag" A.Sołżenicyna cz.3 (7 kwietnia 2021 11:44)

Musiałem trochę poszperać żeby się jakoś odnieść. Nie mogę cały czas wyrzucić z głowy pewnego podobieństwa, nazwijmy je strukturalnym. Być może jest to błąd, ale wybaczy Pan, nieuchronnie mi się ta analogia narzuca, to jest pomiędzy staroobrzędowcami a sedewakantystami. Może to nieco przewrotne, ale stało się dla mnie jasne po co analizy Sołżenicyna.

W sieci jest taki znamienny fragment na podstawie dziennika Schmemanna, prawosławnego teologa który miał okazję poznać Sołżenicyna ieco go "zgłębić". Artykuł napisał Wojciech Surówka OP. Poniżej  obszerny fragment. Proszę zwrócić zwłaszcza uwagę na fragment o ahistorycznym podejściu do wiary.

"Niewątpliwie uważa go za wielkiego człowieka w jego proroczej samoświadomości i oddaniu mis ...

ahenobarbus
10 kwietnia 2021 08:33

@Nowa książka w sklepie. O jedwabnym szlaku (8 kwietnia 2021 15:18)

No właśnie. Ale interesuje go jak i gdzie inni wydają SWOJE pieniądze. 

ahenobarbus
9 kwietnia 2021 13:43

@Kurier Tomcio Paluch (7 kwietnia 2021 18:42)

Jeśli chodzi o źródło takich kurierów to zakładałbym Chiny. A to dlatego, że w Japonii też był taki system, ale z całą pewnością został zapożyczony z Chin jak wiele innych rzeczy. 

Jak pisze Wayne Farris: W Japonii w 645 r. miała miejsce reforma znana jako Taika, która skupiła przywództwo w rękach koterii rozczarowanych królewskich władców (książęta Naka i Karu) i szlachty (Nakatomi, później Fujiwara, no Kamatari). Po zabiciu członków klanu Soga na oczach zaskoczonego monarchy podczas bankietu, buntownicy ogłosili swoje zamiary przejęcia kontroli nad wszystkimi ziemiami i zasobami ludzkimi na wyspach, używając instytucji wzorowanych na udanych chińskich wzorcach. Innymi słowy, najlepszym sposobem na odparcie Chińczyk&oacut ...

ahenobarbus
8 kwietnia 2021 19:31


 Poprzednia  Strona 39 na 50.    Następna